مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

 آتش‌سوزی ارتفاعات دالاهو و گیلانغرب مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از مهار آتش در ارتفاعات شهرستان دالاهو و گیلانغرب پس از ساعت‌ها تلاش در گرمای کم‌سابقه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ 14 July 2024
افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، با اشاره به حضور میدانی استاندار و مدیریت عملیات اطفای حریق، اظهار کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات دهستان چله و گواور شهرستان گیلانغرب و ارتفاعات دالاهو، پس از ساعت‌ها تلاش در گرمای کم‌سابقه منطقه، بامداد روز گذشته شنبه (۲۳ تیرماه) مهار شد.
 
وی افزود: با تلاش‌های نیروهای مردمی و مجموعه‌های مردم‌نهاد، منابع‌طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، جمعیت هلال‌احمر، سپاه، بسیج، حمایت استانداری، فرمانداری و انجام چند سورتی پرواز، آتش‌سوزی مهار شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، با اشاره به حضور میدانی استاندار کرمانشاه و مدیریت عملیات اطفای حریق در روز جمعه ۲۲ تیرماه، تصریح کرد: ۸۵۰ نفر در اطفا حریق فعالیت کردند و ۲ فروند بالگرد برای هلی‌برن نیروها و آب‌پاشی در دهستان چله و گواور حضور داشت.
 
یگانه ادامه داد: در این حریق ۵۰۰ هکتار از پوشش گیاهی منابع ملی و ۱۰ درصد از مساحت درختان منطقه از بین رفت.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی‌ها عمدتا عامل انسانی دارد، خاطرنشان کرد: لازم است همه مردم در جهت حفاظت از منابع‌طبیعی تلاش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار